Handlekurv 0

Ingen flere produkter tilgjengelig

Totalt Gratis
Frakt og rabatter legges til i kassen

Din handlevogn er tom.

DCW éditions

Det franske lampeselskapet DCWéditions ble grunnlagt i 2008 av Philippe Cazer og Frédéric Winkler. Selskapet ble skapt ut fra ideen om å overta produksjonen av oppfinneren Bernard-Albin Gras berømte lamper.

Gjennom årene har Gras-lampen blitt et utgangspunkt for moderne belysning og hylles av blant andre Le Corbusier. DCWéditions utvikler seg raskt og er, til tross for sin unge alder, en av de mest spennende og interessante aktørene innen lysdesign.

DCWéditions er kjent for sin evne til å løfte frem klassiske lamper og blåse nytt liv i dem gjennom subtile oppdateringer, noe den ikoniske lampen Here Comes the Sun fra 1970-tallet er et godt eksempel på. I samarbeid med designeren Bertrand Balas blir den unike lampen som har evnen til å bidra med en helt magisk aura, relansert. En annen kjent lampe fra DCWéditions utvalg er den klassiske lampen Mantis, designet av Bernard Schottlander. Mantis ble opprinnelig opprettet i 1951 som en hyllest til kunstneren Alexander Calders verdensberømte 'mobiler', bevegelige skulpturer.

BELYSNING SOM ALDRI GIR ETTER FOR MOTE

DCWéditions jobber ikke bare for å gjenoppta produksjonen av gamle klassikere, de samarbeider også med moderne designere og arkitekter. I 2015 lanseres lampeserien 'In the Tube', i samarbeid med arkitekt Dominique Perrault og designer Gaëlle Lauriot-Prévost. I likhet med de andre lampene fra DCW éditions skiller disse seg virkelig ut med sitt unike utseende som ser ut til å være hentet fra en James Bond-film eller fra Jules Vernes sci-fi-romaner. Andre eksempler på lamper som selskapet utvikler i samarbeid med moderne designere er ISP Lamp, Biny og In The Sun.

Uansett om DCWéditions-produkter, eller objekter som de foretrekker å kalle dem, er designet i dag eller for 70 år siden, har de tre ting til felles: de er gjennomtenkte, godt designet og godt laget. DCWéditions mener at hvis lampene oppfyller disse kriteriene, er de skapt for å vare over tid og i generasjoner – noe som er i tråd med selskapets motto om å produsere tidløse gjenstander som aldri gir etter for mote.