RETUR & REKLAMASJON

GENERELT

I henhold til norsk lov har du 14 dagers åpent kjøp og 30 dagers bytterett for varer kjøpt via www.millaboutique.no.

Retten gjelder ikke på møbel (bestillingsvarer), salgsvarer, vintage og andre unika-varer.

Siden vi har så mange unika- og vintagevarer, selges disse ”as is”, og kan ikke returneres. Man må regne med at det er slitasje, og at det synes at varen er gammel. Dette er jo noe av sjarmen også! Vi prøver å beskrive varen så godt som mulig, og ta bilder slik at detaljene kommer godt frem. Merk også at det kan forekomme variasjoner i naturmaterialer som tre og marmor.

NB: Ved angring av kjøp eller retur av bestillingsvarer har Milla Boutique rett til erstatning fra 30% og opp til varens fulle verdi.

Standardisert angrerettskjema finner du HER. Utfylt skjema legges ved i returen eller sendes til oss på [email protected]

.

ANGRERETT

Angrerettloven gjelder ved alle ordinære kjøp gjort gjennom Milla Boutiques nettbutikk. Angrefristen for åpent kjøp utløper 14 dager etter at du som kunde har mottatt varen(e), og innenfor denne perioden kan du returnere varen(e) uten forpliktelser.

Ved bruk av angreretten må varen(e) leveres tilbake til Milla Boutique uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Du som kjøper må selv dekke kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt.

Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller testing av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen. Ved bruk av angrerett må varen være hel, ubrukt, og eventuell originalemballasje og merkelapper må ikke være fjernet fra produktet.

Milla Boutique er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra vi som selger fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Vi har i midlertidig rett til å holde tilbake betalingen til vi har mottatt varen(e) fra kjøperen, slik at vi har mulighet til å undersøke varen(e) for eventuelle feil og mangler.

Varer som er betalt med rabatt, gavekort eller lignende, blir refundert på samme måte som de opprinnelig ble betalt. Ved retur og benyttelse av angrerett kan man altså ikke få refundert et høyere beløp enn det man har betalt for varen. Ved kredittkortkjøp vil du få pengene refundert direkte til din konto for varer som er sendt i retur. Har du mottatt faktura trekker vi fra beløpet for varen(e) på fakturaen. Om fakturaen allerede har blitt betalt, vil beløpet overføres til din konto via Klarna i løpet av 3-7 virkedager. Vi sender deg en ny og oppdatert faktura på dette uavhengig av betalingsstatus.

.

BYTTERETT

I tillegg til angreretten har du som kunde 30 dagers bytterett ved alle ordinære kjøp gjort gjennom Milla Boutiques nettbutikk. Fristen for å benytte seg av bytteretten utløper 30 dager etter at du som kunde har mottatt varen(e). Ved bruk av bytteretten kan varen(e) byttes i annen vare(r) av tilsvarende verdi, eller refunderes i form av tilgodelapp. Du som kjøper må selv dekke kostnadene ved å returnere varen. Nye fraktkostnader ved forsendelse av varer som du bytter til, faller også på deg som kjøper.

Ta kontakt med oss i forbindelse med bytte på [email protected]

.

REKLAMASJON

Vi etterstreber å kontrollere alle varer for feil og mangler før de blir pakket og sendt til deg som kunde.

Oppstår det skade under frakt, og det er synlig skade på emballasje, signer kun med forbehold. Du har rett til å reklamere på en vare om det mistenkes at varen har en feil. Dersom det oppdages feil eller mangler på et produkt kjøpt via www.millaboutique.no, må kjøper snarest innen 7 dager gi Milla Boutique beskjed om dette på mail til [email protected]

Ved hjemlevering er du ansvarlig for å kontrollere om det har forekommet en transportskade på varen. Er skaden synlig på emballasjen må du skrive dette på pakkseddelen fra fraktbyrået før de forlater stedet, og melde ifra til Milla Boutique om dette. Skader som ikke er synlig på emballasjen må meldes til oss innen påfølgende dag.

Kontakt oss med informasjon om feilen og tydelige bilder av produktet og eventuelt av skadet emballasje. På denne måten får vi tatt saken videre med vår transportør om skaden har oppstått under frakt.

Ved reklamasjonsrett betaler vi for retur av varen, og erstatter den med identisk eller tilsvarende produkt kostnadsfritt. Om dette skulle vise seg å ikke være mulig å erstatte varen, vil beløpet bli refundert i sin helhet.

.

FEIL VARE

Skulle det skje at du har mottatt feil vare, så dekker vi returkostnadene og frakten på ny vare.

.